-->

Type something and hit enter

By On

PANDUAN BUAT RESUME SENDIRI UNTUK TEMUDUGA KERAJAAN & SWASTA !

Bismillahirahmanirrahim , Assalamualaikum , lama juga aku tak masuk ke blog ni untuk berkongsi berkaitan dengan temuduga kerajaan dan swasta. sebagai perkongsian, kali ini kita belajar PANDUAN BUAT RESUME SENDIRI UNTUK TEMUDUGA KERAJAAN & SWASTA !

Dalam resume, kita perlu ada beberapa perkara penting .

1. Ringkasan maklumat diri beserta gambar .
2. background study 
3.Pencapaian .

ini basic 3 perkara yang perlu ada , yang lain terpulang kepada syarikat yang anda mohon kerja tu. Ada syarikat sudah senaraikan apa yang perlu ada dalam resume tersebut , jadi korang follow sahaja . kalau tak diberikan, boleh guna panduan ini .


PANDUAN BUAT RESUME SENDIRI UNTUK TEMUDUGA KERAJAAN & SWASTA !


Macam mana nak buat resume ,tak tahu nak edit macam mana ?


Soalan yang selalu di tanya sebab tak pandai nak edit pakai photoshop dan sebagainya . mudah jer, korang pernah tengok iklan di facebook mengenai resume yang di jual . korang boleh beli dari situ. korang hanya perlu edit dengan gunakan microsoft word sahaja . Mudah sangat .

Kalau pandai edit pakai photoshop ,


Gunalah photoshop, korang boleh edit dengan menjadikan ia lebih menarik untuk di baca oleh penemuduga nanti .

Masukkan maklumat yang aku kongsikan dekat atas insyaallah akan memudahkan korang buat resume sendiri .

Kalau anda nak tahu, ramai yang tak lulus permohonan kerja di sebabkan oleh kesilapan membuat resume. Dapatkan rahsia resume kerja untuk memastikan anda tidak tergolong dalam golongan yang buat salah ketika hantar resume.


Bagi yang ingin dapatkan maklumat terkini berkenaan temuduga kerajaan , cara handle temu duga kerajaan dan swasta . boleh dapatkan Rahsia Temuduga di pautan ini - Rahsia lulus temuduga kerajaan .

Korang kalau ada masalah apa-apa, bagi tau ya di ruangan komen , insyaallah aku akan cuba membantu korang . jangan lemah semangat dan nervous ! hehe

Sekian .


Click to comment