-->

Type something and hit enter

By On
Anda mendapat panggilan untuk peperiksaan online pegawai kawalan Trafik Udara Gred A41 ? wah tahniah di ucapkan buat anda, bukan mudah untuk terpilih melalui tapisan yang ketat sekarang ni. Mesti ramai yang tak sabar nak ambil exam online pegawai kawalan trafik udara Gred 41 ni kan. hehe seronok kemain.

ke korang cuak ? tak yah cuah sangat, nanti nak jawab exam online ni tak boleh pulak kan.

hahaha



Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41
Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 


Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 


Untuk pastikan korang betul-betul layak untuk ambil peperiksaan online ni, korang kena buat semakan terlebih dahulu melalui 2 cara.


1. anda menerima SMS dari SPA yang anda layak untuk ambil exam online kawalan trafik udara.

2. anda boleh semak melalui pautan ini - Semakan Pegawai Kawalan Trafik Udara A41

Tahniah sekali lagi jika anda layak, kalau belum layak, sabar . insyaallah rezeki anda akan datang kemudian. teruskan usaha ya.

Tarikh Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A 41 


 3 Oktober 2017
Seksyen A: 8 PM sehingga 8.40 PM
Seksyen B : 8.55 PM sehingga 9.40 PM

ada dua jawatan yang akan ditawarkan iaitu


  • yang pertama , Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41
  • yang kedua , Penolong Pegawai kawalan Trafik Udara Gred A29


Tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara 


Mungkin ada yang bertanya " apa tugas pegawai kawalan trafik udara ni kan ? " mengikut apa yang di maklumkan, bidang tugasnya adalah seperti berikut :-

Bertanggungjawab memberikan perkhidmatan kawalan trafik 'Area Control' di dalam ruang udara Malaysia selaras dengan peraturan-peraturan yang terkandung di dalam Manual Arahan Operasi (M.O.I) dan Unit Arahan Operasi (U.O.I) dan sebagainya dengan memberi panduan, arahan dan kebenaran kepada juruterbang bagi membantu mereka supaya dapat mengendalikan pesawat dengan selamat, teratur dan pantas. (Sumber )

Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41
Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 

Tugas Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara


Seterusnya apa pula tugas penolong pegawai kawalan trafik Udara ? tugas dia macam ini :-

Bertanggungjawab memberikan perkhidmatan 'Aerodrome/Approach Control' kepada semua juruterbang/pesawat di dalam ruang udara Malaysia selaras dengan peraturan-peraturan yang terkandung di dalam Manual Arahan Operasi (M.O.I), Unit Arahan Operasi (U.O.I) dan sebagainya serta mengendalikan data-data operasi untuk kegunaan kawalan trafik udara. ( Sumber

Bila korang dah faham mengenai tugas-tugas yang korang akan hadapi nanti, apa kata kita sembang sikit pasal format exam online pegawai kawalan trafik udara A41 dan exam online penolong pegawai kawalan trafik udara A29

FORMAT PEPERIKSAAN ONLINE PEGAWAI KAWALAN TRAFIK UDARA A41


untuk exam ini, korang akan melaluinya sebanyak dua seksyen atau dua bahagian. Bahagian A adalah soalan jenis Aneka Pilihan dan bahagian B pula juga aneka pilihan dan lebih tertumpu kepada penyelesaian masalah.

Bahagian A/ Seksyen A : Aneka Pilihan ( ABC )
Masa : 40 minit
Jumlah Soalan : 50 Soalan

Bahagian B/ Seksyen B : Aneka Pilihan ( ABC)
Masa 40 minit
Jumlah Soalan : 40 soalan

sedikit bantuan kepada korang, pastikan korang sedia mental dan fizikal korang untuk jawab semua soalan exam online pegawai kawalan trafik udara Gred A41 ni. masa nilah yang korang ada nak ubah kehidupan korang menjadi lebih baik.

Masa nilah korang nak buat yang terbaik untuk memudahkan urusan korang di masa hadapan. ada yang nak gaji banyak sikit sebab nak bayar hutang dan sebagainya. pastikan korang guna peluang yang ada ni untuk betul-betul berusaha sampai korang berjaya.

Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41
Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 

Aku doakan korang semoga berjaya dalam peperiksaan ini Insyaallah.

Aduh Aku lupa nak bagitau BENDA PENTING untuk calon exam online ni. nasib baik korang masih baca lagi blog ni. 

Macam ni, aku ada satu panduan yang mungkin akan membantu korang jawab exam online pegawai kawalan trafik udara ni. TAPI ini bukan contoh soalan, tapi hanya latih tubi untuk korang supaya lebih power dan masuk exam online tu dengan satu keyakinan yang tinggi.

korang nak ke panduan tu ?

Kalau nak, dapatkan di sini - Panduan Exam Online Pegawai kawalan trafik udara gred 41/A29.


Sampai bila kita tak mau berubah? ini masanya untuk kita mulakan hidupa baru. Gunakan latih tubi ini sebagai bantuan untuk memudahkan korang nanti. Orang cakap, nak bagi biasa jawab soalan. nanti soalan yang betul- betul tak lah cuak sangat kan.dapatkan dan mulakan latihan. korang tak ada cikgu nak pantau korang dengan rotan dan misai macam sarjan misai dalam gerak khas tu.

apa yang korang ada hanyalah diri korang dan keluarga, masa inilah nak tengok keluarga korang ceria bila korang bagitau yang korang dah lulus ujian online pegawai kawalan trafik udara ni. bertapa gembiranya mereka dengar korang bagitau benda tu nanti. yang penting bersedia dan mula berlatih. 

Aku hanya mampu bagi pertolongan yang ini sahaja, selebihnya aku doa agar korang berjaya dan yang penting, keputusan di tangan korang. korang yang nak ubah masa depan korang bukannya aku. Semoga perkongsian aku mengenai Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 ini membantu korang. Insyaallah.

Click to comment