-->

Type something and hit enter

By On
Tugas Pegawai Tadbir N41 Negeri Terengganu. Jika anda calon yang akan memohon jawatan pegawai tadbir n41 bagi negeri terengganu, anda perlu tahu apa tugas-tugas yang perlu dilakukan oleh seorang pegawai tadbir. Jika anda tidak tahu, bagaimana anda nak masuk ke sesi temuduga nanti.

Sebelum mendapat jawatan ini, anda perlulah melalui beberapa proses peperiksaan terlebih dahulu. Antara peperiksaan yang bakal anda tempuhi adalah peperiksaan online pegawai tadbir n41 terengganu dan seterusnya adalah sesi temuduga.

Tugas Pegawai Tadbir N41 Negeri Terengganu

Bidang Tugas


Berikut merupakan senarai tugas-tugas sebagai pegawai tadbir negeri terengganu.


Merancang, menggubal dan melaksanakan dasar-dasar awam mengenai pengurusan sumber tenaga manusia dan organisasi, sumber kewangan, ekonomi, pentadbiran dan pembangunan wilayah/daerah/tempatan/tanah, perancangan dan pentadbiran sosial, hubungan antarabangsa dan hal ehwal luar negeri (termasuk perkhidmatan luar negeri) keselamatan/ketahanan negara serta pengurusan teknologi maklumat.

Juga bertanggungjawab untuk menguruskan perolehan peralatan pejabat agensi-agensi kerajaan, memberi khidmat pakar runding terhadap sistem kerja serta pengurusan kakitangan, membantu urusan pindah milik, gadaian, melepaskan gadaian dan pajakan serta bertanggungjawab ke atas pembahagian pusaka.

Selalunya, soalan ketika sesi temuduga akan berkisar mengenai tugas-tugas jawatan pegawai tadbir ini. Pastikan anda menggunakan ayat anda sendiri dan elakkan dari menggunakan ayat buku.

Sebab utamanya adalah penemuduga akan tahu yang anda hanya hafal tugas-tugas ini berbanding anda sendiri faham bagaimana ia dilakukan.

Ini berdasarkan pengalaman temuduga saya sebelum ini.

Kami doakan yang terbaik untuk anda sama ada anda baru nak buat keputusan ataupun telah dipanggil untuk sesi peperiksaan online mahupun sesi temuduga.




Click to comment