-->

Type something and hit enter

By On
Adakah anda mendapat panggilan untuk melakukan ujian psikometrik ? Kenapa pula kena ambil ujian ini? Ujian Psikometrik merupakan satu langkah kerajaan untuk menilai tahap habit atau kelakuan kita sebelum diserap ke jawatan yang di pohon. Sebagai contoh, mereka menggunakan ujian ini untuk mengetahui kebolehan kita bersosial, memimpin, berkomunikasi dan lain-lain.

jadi amat penting untuk kita menjawab soalan-soalan psikometrik ini dengan baik dan betul. barulah kita akan dapat jawapan yang kita mohon tersebut.

 Soalan Ujian Psikometrik Temuduga SPA


Contoh Soalan Ujian Psikometrik Temuduga SPA 


Ini 'sample' soalan psikometrik untuk anda .

1. Saya selalu didenda di zaman persekolahan dahulu
A. Setuju
B. Tidak setuju
C. Tidak Pasti

2. Apabila ada seseorang yang mencurigakan, saya akan berjaga-jaga
A. Setuju
B. Tidak setuju
C. Tidak Pasti

3. Walaupun di mana saya berada, saya tetap boleh menyesuaikan diri.
A. Ya
B. Tidak
C. Tidak Pasti

4. Saya tidak perlu membalas budi rakan saya apabila dia membantu saya kerana dia merupakan rakan baik saya.
A. Setuju
B. Tidak setuju
C. Tidak Pasti

5. Walaupun barang yang saya beli kurang bermutu, saya tidak akan membuat sebarang aduan.
A. Ya
B. Tidak Pasti
C. Tidak

Ini hanyalah contoh soalan psikometrik untuk rujukan anda. 
selebihnya anda kena jawab di dalam ujian tersebut nanti .

Soalan-soalan ini nampak simple tapi 'tricky'
hanya dengan menjawab kesemua pertanyaan ini, kerajaan akan tahu yang anda ini sesuai atau tidak untuk menjawat jawatan yang anda pohon tersebut.

SCARY kan !

salah jawab , selamat tinggal jawatan yang anda mohon itu.

IZINKAN SAYA BANTU ANDA BERJAYA DALAM UJIAN PSIKOMETRIK NI !

Saya tahu , anda terdesak nak kan jawatan yang anda mohon tersebut kan.
rugilah kalau dah sampai tahap ini tapi anda gagal untuk mendapat jawatan yang anda mahukan itu.

jangan risau, kita atasi mimpi ngeri itu dengan membuat latih tubi yang banyak. nanti bila sampai masa ujian tersebut, kita dah sedia untuk menjawabnya. nak berjaya kena ada tip / rahsia kejayaan orang lain kan.

Saya nak kongsi dari Tim InfoKerjaya.
siapa mereka ini ?

mereka ini adalah orang yang banyak membantu calon temuduga dalam menjalani temuduga kerajaan. memang banyak jasa mereka ini.

sekarang ini, mereka nak bantu anda pula !

mereka mahu anda lulus ujian psikometrik ini dengan jayanya.

jadi mereka keluarkan panduan dan rujukan untuk anda. jika anda berminat dan nak BERJAYA, boleh dapatkan rujukan tersebut di bawah.

dapatkan di sini - Latih Tubi Ujian Psikometrik .

Mereka dah senaraikan segala keperluan untuk anda lulus dengan jayanya dalam ujian itu nanti.

jadi tunggu apa lagi,
ruginya kalau anda tak ambil peluang ini.

anda sanggup tengok keluarga anda sedih sebab anda GAGAL dapatkan jawatan yang anda pohon itu?

pasti anda tak sanggup.

jadi keputusan di tangan anda, 
anda yang akan berjaya kalau anda mahu dan semangat nak buat perubahan.

saya hanya mampu bantu anda setakat ini sahaja. saya sentiasa harap, setiap pembaca blog ini akan berjaya dalam sesi temuduga masing-masing dan ujian-ujian yang diperlukan untuk jawatan yang dipohon.

semoga dengan perkongsian mengenai contoh soalan ujian psikometrik ini juga dapat membantu anda berjaya. Teruskan usaha !! jangan mengalah !!

Click to comment