-->

Type something and hit enter

By On
Contoh Soalan Temuduga Penolong Pegawai Veterinar. Assalamualaikum, adakah anda di panggil untuk sesi temuduga penolong pegawai veterinar G29 ? Kalau ya, tahniah kami ucapkan dekat anda, bukan mudah untuk berjaya sehingga tahap ini. Sekarang ini ratusan calon telah anda atasi, kini anda perlukan persediaan yang lengkap bagi menghadapi sesi temuduga pula nanti.

Tarikh temuduga terkini akan berlangsung pada 16 Ogos  2018 - 07 September 2018. Anda boleh buat semakan kelayakkan menghadiri temuduga di sini .

Contoh Soalan Temuduga Penolong Pegawai Veterinar G29


Bidang Tugas Penolong Pegawai Veterinar G29

Sebagai calon, anda perlu tahu tugas-tugas yang jawatan PPV ni. Salah satu soalan yang akan ditanya ketika sesi temuduga adalah berkaitan dengan tugas-tugas ini.

1. Bertanggungjawab mengurus dan mentadbir Pejabat Perkhidmatan Veterinar Daerah, mengurus Pusat Kuarantin Haiwan, mengurus Abattoir Jabatan, mengurus Pusat Perkhidmatan Industri Tenusu (PPIT) dan Kawasan Tumpuan Sasaran Integrasi Ternakan dengan perladangan.

2. Bertanggungjawab mengemaskini data-data dalam sistem maklumat berkomputer, mengendalikan rekod-rekod ternakan berkaitan bantuan Jabatan, menjalankan program pembangunan dan pemantauan industri ternakan serta menjalankan program pengembangan veterinar dan khidmat nasihat serta rundingcara berkaitan veterinar kepada pelanggan Jabatan.

3. Bertanggungjawab menolong Pegawai Veterinar menjalankan survelen kawalan penyakit ternakan, merawat ternakan haiwan yang memerlukan dan penyelidikan haiwan. program pembiakbakaan ternakan dan bertanggungjawab menjalankan program pelalian penyakit ternakan, pensampelan untuk kajian penyakit serta membantu Pegawai


** tips untuk calon, tolong hafal dan hadamkan ketiga-tiga tugasan ini ya. Kalau tak anda dah rugi markah temuduga anda.

Contoh Soalan Penolong Pegawai Veterinar G29 


Kami kongsikan soalan-soalan yang selalu ditanya dalam setiap sesi temuduga kerja kerajaan dengan anda. Sebagai calon, benda ini sangat penting dan anda sangat perlukannya.

1. Sila perkenalkan diri anda.

2. Kenapa anda memilih jawatan ini.

3. Kenapa anda berhenti kerja di tempat lama.

4. Bagaimana kerja anda sebelum ini dapat membantu anda untuk melaksanakan tugas penolong pegawai veterinar ini.

5. Isu semasa berkaitan kerajaan.

6. Soalan berdasarkan situasi.

anda dibekalkan dengan situasi kemudian anda di minta mengulas mengenai situasi tersebut mengikut skop anda sebagai penolong pegawai veterinar G29.

Soalan-soalan ini sangat tricky , kalau salah jawab anda mungkin akan ditolak markah.

Jadi kena hati-hati. anda kena letak diri anda sebagai pegawai kerajaan untuk memudahkan anda menjawab soalan-soalan tersebut.

PANDUAN TEMUDUGA PENOLONG PEGAWAI VETERINAR G29.


Anda rasa anda kurang bahan untuk membuat study bagi jawatan pegawai veterinar ni? bagi calon yang nak panduan temuduga g29 ini. anda boleh dapatkan panduan di bawah ini sebagai alat sokongan untuk memudahkan anda berjaya dalam sesi temuduga itu nanti.

Panduan ini ditulis oleh Pn Jud Jamil. Beliau merupakan pegawai yang terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong serta kerap menjadi panel temuduga.

Dari pengalaman beliau tersebut, beliau menulis panduan ini sebagai bantuan kepada calon untuk lulus dalam sesi temuduga mereka. Ramai dah yang berjaya hasil dari bantuan Pn Jud Jamil ini.

Anda tak mahu berjaya seperti mereka?
kalau anda nak berjaya, boleh dapatkan panduan tersebut di sini - Panduan dan contoh soalan temuduga .

Anda akan dibekalkan 155 soalan tambahan berkaitan temuduga supaya anda lebih bersedia dan lebih yakin. Anda juga akan dapat bonus template resume yang cantik untuk anda gunakan dalam sesi temuduga nanti. Jimat masa anda sebab tak perlu design sendiri kan.

Akhir sekali, Kami doakan anda berjaya dalam sesi temuduga itu nanti, kami harap perkongsian kami mengenai contoh soalan temuduga penolong pegawai veterinar g29 ini membantu anda membuat ulang kaji sebelum anda menghadiri sesi temuduga tersebut.

Semoga berjaya !


Click to comment